tisdag 26 augusti 2008

27:e Augusti 2008..

.. och igår inleddes en ny termin och ett nytt skolår, åtminstone här på Alnarp.

Det är meningen att det här ska vara mitt sista år som student. Fast så tänkte jag å andra sidan i augusti 2007 också, så chansen (risken..?) att jag lägger till ett 4:e år kanske inte är så liten. I mitt fall handlar det om att jag hela tiden hittar nya kurser som jag känner är direkt nödvändiga för mig att läsa/att jag har det ganska trevligt som student. Den största nackdelen är att man drar på sig större och större CSN-skuld för varje vecka som går.

Den ständiga debatten ang. storleken på studiebidraget/-lånet har i media fått nytt liv på sistone. Hittade en krönika där författaren ifrågasatte exakt HUR utsatta vi studenter egentligen är..

http://www.expressen.se/ledare/sakinemadon/1.1274326/sakine-madon-nudelmyten

kontra artikeln hon utgår ifrån:

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article3135695.ab

Läs och begrunda.

Ses snart!

/Therese

Inga kommentarer: