onsdag 23 juli 2008

Svårt att låta bli

När jag läst Lindas bekännande inlägg kan jag inte göra annat än att instämma. Jag kan inte låta bli att skriva att även jag, sommarjobbare och småbarnsmor, ser med avundsjuka på alla runt om kring som antingen ska till stranden eller till nått härligt landsställe. Själv ska jag till gymmet, men inte för att träna, nej det har jag inte tid med. Jag jobbar nämligen som medlemsrådgivare på ett av Uppsalas gym.

Nu har jag inte berättat hela sanningen, för det är faktiskt så att jag har varit ledig redan. En hel vecka har jag haft ledigt! För att ha råd med denna semestervecka tvingades jag dock arbeta sent veckans alla kvällar och hann varken träffa sambo eller dotter, men det var det värt för jag fick ju en hel veckas semester med familjen, eller?

Det blir inte jag som solar för Linda i alla fall, jag hade ingen sol under min semestervecka och som sagt fram till skolan börjar är det bra jobb som gäller för min del också.

Men livet går vidare och jag är lycklig ändå, om än lite avundsjuk på alla semesterfirare : )

/Camilla

Inga kommentarer: