torsdag 22 maj 2008

Mitt i b-uppsatsångesten...

...tar jag en minisemester!

Imorgon bär det av till Stockholm för ett litet break i vardagen. I vanliga fall när jag är i Sthlm så är det styrelsearbete, styrelsearbete och...lite styrelsearbete till. :)



Fast nu ska jag bara slappa och ha det superskoj med min sambo. Det behöver jag! Min hjärna är helt slut med tanke på b-uppsats och att min häst krånglar (tänderna...igen). *suck*



Ja men om vi skulle snacka studentsituation lite, för just nu ser min inte speciellt bra ut.

Visst, studierna flyter på och jag klarar det! Praktiken till hösten är ordnad, nemas problemas!

Men de där pengarna ger mig meeer ångest än någonsin (hur man nu kan ha meeer ångest än vad jag redan har)!

Knappa 4000 spänn denna månaden och iiingenting nästa (juni). Jag börjar jobba runt midsommar, men eftersom jag har en månads innestående lön så får jag inget katching på min bankbok förrän den 25 juli! Illa!



Så nu har jag fått ringa runt till mina närmaste i familjen och "tigga" arbete; anything goes...ska städa hos mina morföräldrar en dag...ska hjälpa min farsa måla en annan dag.

Jaa, som sagt...anything goes när man har det krasst i plånboken.

Och nu kommer ju hästtandläkaren också att kosta! *suuuck*...

Hur länge till orkar man?



Oj, blev mycket gnäll i detta inlägg...men det får ni tåla. Detta är ju faktiskt den sanna verkligheten för er ordförande just nu, haha. Hoppas ni har det bättre ställt!



I början av juni har vi i styrelsen en telefonkonferens, och nästa "irl"-möte är den 6-7 september. Kort därefter är det höstkonferens, 20-21 september.

Ni glömmer väl inte att boka in den helgen i era kalendrar? ;)

Och ett tips är att hålla utkik efter potentiella vakanta platser i styrelsen. Det är ju val på föreningsmötet, så ta nu chansen! :)



Med ett soligt stockholm i blick.../ Linda, den som för ordet (kan Patrik den vice leka med ord, så kan jag ;)..)

Inga kommentarer: