söndag 31 augusti 2008

Sista dagen...

...innan skolan börjar!
Imorgon påbörjar jag mitt sista studieår (får vi hoppas i alla fall). Denna höst kommer jag dels att praktisera på Skånetrafiken med långsiktig hållbarhetsplanering, men jag ska även läsa miljörätt. Ser fram emot båda faktiskt! Tror att detta blir en av de roligaste terminerna.

Nästa helg är det styrelsemöte uppe i Sthlm, jag ska bege mig upp redan på fredag förmiddag för att luncha med Magnus Andersson, CUF. Han är intresserad av att se vad vi i Agrifack Studentråd arbetar för och vilka studentpolitiska frågor som vi jobbar extra mycket med.

Lördagen och söndagen kommer alltså att bestå av styrelsearbete, våra främsta punkter handlar om fusionen mellan Agrifack och NVF samt höstkonferensen som närmar sig med stormsteg! Av erfarenhet vet jag att det blir en väldigt rolig konferens, dock lite vemodig för min del. Jag ska ju avgå som ordförande. Jag vill dock inte bryta mina band helt med Agrifack utan kommer med all sannolikhet att stanna kvar som ambassadör :) Jag menar, hur skulle jag kunna bryta kontakten?

I ett och ett halvt år har jag suttit med i styrelsen, och har varit väldigt engagerad i det arbete vi bedrivit. Samtidigt så är jag inte alls orolig för styrelsens framtid, då de styrelsemedlemmar som idag sitter på posterna (Patrik, Jonas, Camilla, Anna och Therese) är drivna och engagerade personer med många idéer och en jäkla massa framåtanda. De har verkligen varit en fröjd att ha i sin styrelse, och det är främst dem (och studenthandläggare Klara förstås) som jag kommer att sakna! Dock vet jag att vi alla kommer träffas igen trots att jag avgår den 20-21 september. :) Jag kommer nog våldgästa vårkonferensen 2009 i alla fall, haha ;)

Well, nu ska jag fortsätta min söndagsslapp, och ladda upp inför första skolveckan och en fullspäckad styrelsehelg.

Må gott!

/Linda, ordf (i tre veckor till)

Inga kommentarer: