måndag 2 juni 2008

Telefonmöte ikväll och tankar kring styrelsevalet i höst

Ikväll ska då vi i styrelsen samlas kring våra mobiler för att ha ett möte. Vi kommer då mest gå igenom hur de respektive projekten fortlöper, men det ska även briefas igenom hur det går med alla handlingar till höstkonferensen.

Nu vet jag att valberedningen nog står i startgroparna, och har antagligen redan börjat ringa runt och skaffa kandidater till posterna som ska fyllas i höst. Håll utkik på hemsidan kring vilka poster det handlar om! Jag vill med detta stycke också hänvisa till ett tidigare blogginlägg som jag skrivit...samt till den kommande Agrifacktidningens studentkrönika! Det är viktigt att vara en engagerad student, dels för dig själv - men tänk även på hur många bra idéer alla vi studenter måste sitta och trycka på. De skulle ha mått bra av att luftas lite ;)
De personer som väljs in på höstmötet kommer också att vara med om något historiskt...sammanslagningen! Det du!

Själv kommer jag (trots alla mina försök att värva in er) inte att sitta kvar i styrelsen. Jag vet att ni nu kanske tycker jag är lite dubbelmoralisk, men tro mig...det är inte lätt att lämna en styrelse och ett förbund som man ägnat så mycket tid och energi åt. Samtidigt har jag mina strategiska och praktiska skäl till att lämna över i höst.

Jag tror också att den bästa tiden att avgå är när man fortfarande har lite glöd kvar...man vill ju avsluta med flaggan i topp och inte lämna sin post med enbart ett par halvmesyrer som sista minne.

Men tro nu inte att jag bara ska rulla tummarna när jag väl avgått...jag ska minsann se till att hitta något annat projekt att engagera mig i. Vad det blir vet jag inte, men något ska det minsann bli! Man behöver olika forum att utvecklas i, och nya kontakter att binda små nätverks-trådar med ;).

Well, nu är i alla fall sommaren här, och igår lämnade vi in vår B-uppsats för opponering. Skööönt! Min sommar består dock endast av jobb, jobb, jobb...det är inte lika skoj. I alla fall inte innan första löneutbetalningen ;)

Take care! // Linda, "presidenteee"

Inga kommentarer: